twitter


haluuu...
lama rasanye xupdatekan blog aku nie...
bukan ape banyak cite tapi bizi itu mencemburui aku...
tu yang xde masa tu...hhehehehe padahal ada aje masa tuk update...
ok lah kembali pada tajuk aku tu..
mesti semua org pelik nape nama aku lebih ramai orang panggil tokwan dari anuar or nuar..

hah mari aku ceritakan dari mana asalnye aku dpt gelaran nieh...
semuanye bermula bile aku start masuk belajar diploma di kuantan...
pada mulanya aku mmg dipanggil dengan nama anuar..but satu masa tu kawan terengganu nieh tetiba panggil aku tokwang...aku pun pelik gak bile aku tanya nape diorg kate aku ni kalo bab makan mmg xkesah pasal duit...
tu kirenye banyak wang la..tu yang melekat tokwang...tapi kalo membe kelate aku plak xpanggil tokwang tapi diorg panggil tokwae...sbbnye diorg alihkan....bahasa diorg lah...

so bile dah lama2 panggilan tu melekat lak dan aku mmg dah dikenali sbg tokwan...
manakan tidak satu kolej kenal nama tu..dari pelajar2 ke pensyarah ke staff biasa smpai pihak atasan...muahahhahaha....so dah biasa dgn panggilan tu..
tapi sebenar dari sebalik nama tu ialah aku ni dulu kuat membebel kat kengkawan aku...tu yang kena panggilan tu...
setiap kali ape2 yang berlaku kat kawasan dorm tu mesti aku bebel dan marah2 kat diorg....
manakan tidak jika berlaku sesuatu pasti aku kena dulu soal siasat ngn pegawai...xkena naya aku..

tapi lagi satu aku kena panggil nama tokwan nie sbb dulu masa kat kuantan aku ni rajin masak2....sampai aku leh meniaga meegi goreng telor goreng dan cam2 lagi...kalo bab masak tu diorg msti paksa aku masak...reti lah gak masak kari ayam,ayam masak merah,ayam masak kicap..dan pelbagai lagi la....
diorg puji masakan aku sedap..padahal xde sedapnye...diorg malas masak tu yang puji melambung..hahahaha

tapi tula kerana nama tu sampai skank aku gune..sbbnye unik dah banyak kenangan kat nama tu...
aku masuk kptm kl nie pun masih lagi guna nama tu...masuk nfc pun gune nama tu...so senang skit..hahahhaha

hahahhahahah..tu la je aku nak cite..sbbnye ramai sangat tye sbb ape aku suke gune nama tokwan tu...

ok aku dah ngantuk dan nak tido...daaa




src="http://signatures.mylivesignature.com/54487/223/80D05A1E1F6A6E53338D292919102CFC.png" />


5 comments:

  1. ooo begitu cite yer..erm tak sangka lak tok kuat bebel n pandai msk hehhe...

  1. huhuhuhuh...
    yaniii sbb diorg slalu cari pasal tu yang kena bebel..masak tu skit2 ble la...

  1. Muahaha..tokwang..tokwae...hihik..ouhh tok ber wang..memang banyak wang ini org...kuikui...skrg panggil tok wayang bleh ka..??? ahahahaha...:)

  1. oooo....gitu kisahnya...tapi mmg sesuai apa nama tu...boleh la dtg rumah tolong masak kat rumah kami...hehehe

  1. harneyy...sdah2 la ko nak tambah gelaran...

    abg ajym...leh aje..cume sedap ngn xsedap je..hahahah

WHY THEY CALL ME "TOKWAN"

| |

haluuu...
lama rasanye xupdatekan blog aku nie...
bukan ape banyak cite tapi bizi itu mencemburui aku...
tu yang xde masa tu...hhehehehe padahal ada aje masa tuk update...
ok lah kembali pada tajuk aku tu..
mesti semua org pelik nape nama aku lebih ramai orang panggil tokwan dari anuar or nuar..

hah mari aku ceritakan dari mana asalnye aku dpt gelaran nieh...
semuanye bermula bile aku start masuk belajar diploma di kuantan...
pada mulanya aku mmg dipanggil dengan nama anuar..but satu masa tu kawan terengganu nieh tetiba panggil aku tokwang...aku pun pelik gak bile aku tanya nape diorg kate aku ni kalo bab makan mmg xkesah pasal duit...
tu kirenye banyak wang la..tu yang melekat tokwang...tapi kalo membe kelate aku plak xpanggil tokwang tapi diorg panggil tokwae...sbbnye diorg alihkan....bahasa diorg lah...

so bile dah lama2 panggilan tu melekat lak dan aku mmg dah dikenali sbg tokwan...
manakan tidak satu kolej kenal nama tu..dari pelajar2 ke pensyarah ke staff biasa smpai pihak atasan...muahahhahaha....so dah biasa dgn panggilan tu..
tapi sebenar dari sebalik nama tu ialah aku ni dulu kuat membebel kat kengkawan aku...tu yang kena panggilan tu...
setiap kali ape2 yang berlaku kat kawasan dorm tu mesti aku bebel dan marah2 kat diorg....
manakan tidak jika berlaku sesuatu pasti aku kena dulu soal siasat ngn pegawai...xkena naya aku..

tapi lagi satu aku kena panggil nama tokwan nie sbb dulu masa kat kuantan aku ni rajin masak2....sampai aku leh meniaga meegi goreng telor goreng dan cam2 lagi...kalo bab masak tu diorg msti paksa aku masak...reti lah gak masak kari ayam,ayam masak merah,ayam masak kicap..dan pelbagai lagi la....
diorg puji masakan aku sedap..padahal xde sedapnye...diorg malas masak tu yang puji melambung..hahahaha

tapi tula kerana nama tu sampai skank aku gune..sbbnye unik dah banyak kenangan kat nama tu...
aku masuk kptm kl nie pun masih lagi guna nama tu...masuk nfc pun gune nama tu...so senang skit..hahahhaha

hahahhahahah..tu la je aku nak cite..sbbnye ramai sangat tye sbb ape aku suke gune nama tokwan tu...

ok aku dah ngantuk dan nak tido...daaa




src="http://signatures.mylivesignature.com/54487/223/80D05A1E1F6A6E53338D292919102CFC.png" />


5 comments:

yani said...

ooo begitu cite yer..erm tak sangka lak tok kuat bebel n pandai msk hehhe...

tok wan said...

huhuhuhuh...
yaniii sbb diorg slalu cari pasal tu yang kena bebel..masak tu skit2 ble la...

Harney said...

Muahaha..tokwang..tokwae...hihik..ouhh tok ber wang..memang banyak wang ini org...kuikui...skrg panggil tok wayang bleh ka..??? ahahahaha...:)

ajym said...

oooo....gitu kisahnya...tapi mmg sesuai apa nama tu...boleh la dtg rumah tolong masak kat rumah kami...hehehe

tok wan said...

harneyy...sdah2 la ko nak tambah gelaran...

abg ajym...leh aje..cume sedap ngn xsedap je..hahahah

.